وبلاگ شخصی حمید تدینی

برنامه نویس قالب و صفحات وب و سیستم های تحت وب

وبلاگ شخصی حمید تدینی

برنامه نویس قالب و صفحات وب و سیستم های تحت وب

برنامه نویس صفحات وب ، طراحی قالب ، سیستم های اطلاعاتی تحت وب ، ارائه پنل SMS و هاستینگ و دامنه ، افزایش رتبه سایت ها در اینترنت و ...

طبقه بندی موضوعی

فریم ورک چیست ؟

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱ ق.ظ

هر کتابخانه‌ای که تهیه و تنظیم شده باشد تا از تکرار در برنامه نویسی جلوگیری کند و کار برنامه نویس را ساده کند فریم ورک نامیده می‌شود. اما فریم ورک چیزی بیش از یک کتابخانه است. به عنوان یک شرکت برنامه نویسی وب را در نظر بگیرید . آیا این شرکت هرگاه سفارش یک وبسایت را می گیرد باید تمامی موارد مورد نیاز وبسایت را از ابتدا ایجاد و برنامه نویسی کند ؟

خیر . اینکار اصلا مقرون به صرفه نیست و هیچ شرکتی نمی تواند با این روش پیشرفت کند و نیازهای مشتریان خود را بطور کامل برطرف نماید . پس چاره کار چیست ؟

استفاده از فریم ورک !!!!!!!


فریم ورک‌ها بر اساس ساختار برنامه نویسی شی گرایی تحت عنوان Model، View، Controller به اختصار MVC ساخته می‌شوند. اما نمی‌توان گفت کتابخانه‌هایی که بر اساس شی گرایی ساخته نشده‌اند فریم ورک نیستند. عموما پرتال‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا مثل جوملا، مامبو، دروپال، وردپرس و … در ‌‌نهایت تبدیل به یک کتابخانه یا فریم ورک می‌شوند. لازم به ذکر هست که خود این فریم ورک‌ها می‌توانند فریم ورک‌های دیگر را نیز میزبانی کنند. مانند جوملا که فریم ورک Gantry برای قالب‌های جوملا، کار طراحی و مدیریت قالب را سهل و آسان می‌کند و بسیاری از قالب‌های جوملا امروزه از فریم ورک‌ها استفاده می‌کنند. فریم ورک گانتری برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز قابل استفاده هست.

در محیط های مختلف ما فریم ورک های مختلفی را داریم . مثلا برای برنامه نویسی به زبان .NET ما از فریم ورک .NET Framework اسفتاده می کنیم یا برای برنامه نویسی PHP از zend استفاده می کنیم .

برای هر یک از محیط های مختلف ما فریم ورک های مختلفی را داریم که در پست های بعدی برای هر محیط یکی از بهترین فریم ورک های مربوط به آن را معرفی می کنیم .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی