وبلاگ شخصی حمید تدینی

برنامه نویس قالب و صفحات وب و سیستم های تحت وب

وبلاگ شخصی حمید تدینی

برنامه نویس قالب و صفحات وب و سیستم های تحت وب

برنامه نویس صفحات وب ، طراحی قالب ، سیستم های اطلاعاتی تحت وب ، ارائه پنل SMS و هاستینگ و دامنه ، افزایش رتبه سایت ها در اینترنت و ...

طبقه بندی موضوعی

بسیاری از شرکت هایی که برای اولین بار شروع به طراحی سایتی برای خود می کنند و یا قصد دارند تا وبسایت خود را تغییر دهند و فعالیت های خود را گسترده تر نمایند ، در این امر دچار اشتباهاتی می شوند .

حتی شرکت های پیمانکار طراحی وبسایت نیز گاهی اوقات این اشتباهات را انجام می دهند که باعث بروز مشکلاتی برای سایت و بازدید کنندگان آن و در نتیجه در آمد زایی سایت می شود و هیچگاه نمی توانند نتایجی را که باب میلشان بوده را از وبسایتی که ممکن است چندین میلیون تومان هزینه نیز در بر داشته بدست آورند .

در این مقاله قصد دارم تا به بررسی برخی از این اشتباهات رایج بپردازم تا با توجه بیشتر به آنها دچار مشکل نشویم ...

فراموش کردن مخاطب اصلی

در طراحی تمامی سایت ها ، مخاطب اصلی ما مشتریان وبسایت و بازدید کنندگان آن می باشند . در برخی مواقع ما بازدید کنندگان را فراموش کرده و فقط به رضایت گروه طراحی وب سایت و فرد یا شرکت سفارش دهنده فکر می کنیم که این موضوع باعث ناراضی شدن مخاطبین می گردد . بازدیدکنندگان ما به سرعت متوجه این امر می شوند که مطالب و طراحی وب سایت طوری نیست که به منظور جلب رضایت آنها باشد و ناراضی شده و ....


نسخه نامناسب برای تلفن های همراه

امروزه بسیاری از افراد از تلفن های همراه خود برای مرور صفحات وب استفاده می کنند و این مورد در حال گسترش نیز می باشد . اگر وبسایت شما دارای نسخه مناسبی برای نمایش در تلفن های همراه نباشد مطمئنن این حجم گسترده از مخاطبین را از دست خواهید داد .


محتوای قدیمی یا ایستا

محتوا را می توان مهمترین عامل جذب مخاطبین دانست به طوری که موتورهای جستجوگر بیشترین اهمیت را به محتوای مناسب و بروز رسانی مداوم آن می دهند .


متصل نشدن به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی امروزه یکی از پایه های اساسی استفاده از اینترنت می باشند و در صورتی که وبسایت ما به این شبکه ها متصل نباشد ممکن است مخاطبین بسیاری را از دست بدهد . ما باید در شبکه های اجتماعی ، گروه هایی را برای وبسایت خود ایجاد کنیم و با استفاده از کدهایی بسیار ساده آنها را با وبسایت خود یکپارچه کنیم .


استفاده از فلش

با وجود مشکلاتی که فلش ایجاد می‌کند، هنوز شرکت‌های زیادی وجود دارد که در وب‌سایت‌هایشان از این ابزار استفاده می‌کنند. اگر یک سایت فروش را مدیریت می‌کنید، فلش می‌تواند تاثیرات منفی زیادی در شانس شما برای فروش بگذارد؛ زیرا نمی‌تواند در دستگاه‌های سیار از جمله محصولات سیار شرکت اپل (آیفون، آیپد و...) اجرا شود. همچنین موتورهای جستجو نمی‌توانند به محتوایی که به‌وسیله فلش فراهم می‌شود، دسترسی داشته باشند. به این معنی که نمی‌توانید به همان سادگی که سایت‌های برپایه جاوا را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنید، سایت‌های فلش را بهینه کنید.


تعبیه‌نکردن فرم ثبت‌نام بازاریابی ایمیلی در صفحه اصلی

به کسانی فکر کنید که برای فشردن دکمه «خرید» آماده نیستند، ولی به حرف‌ها و محتوای شما علاقه دارند و مشتاقانه می‌خواهند برای دریافت آگهی‌های فروش یا هر ایمیل تبلیغاتی و اخبار مربوط به محتوای شما ثبت‌نام کنند، درحالی که دکمه یا فرم ثبت‌نام در وب‌سایت شما پیدا نمی‌شود. بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی برای بازگشت سرمایه است و اگر گزینه خاص این منظور یا ثبت‌نام برای بازاریابی ایمیلی در صفحه اصلی خود (یا دیگر صفحات مهم وب‌سایت) ندارید، مشتری‌ها و فرصت‌های بالقوه زیادی را از دست خواهید داد. (برای افراد و شرکت‌هایی که به‌دنبال راه‌اندازی بازاریابی ایمیلی و اینترنتی هستند، سرویس‌هایی که توسط Aweber و MailChimp ارائه می‌شود پیشنهاد شده ‌است).


بررسی‌نکردن کارایی سایت در مرورگرهای گوناگون

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که مشاهده می‌کنیم این است که بعد از آماده‌شدن وب‌سایت آن را در تمام مرورگرها و همچنین در صفحه‌هایی با اندازه‌های مختلف آزمایش نمی‌کنیم. شاید به‌نظر بسیار ساده برسد، ولی گاهی اوقات عناصر صفحه در برخی مرورگرها کار نمی‌کنند یا حتی قالب سایت ممکن است به‌هم بریزد. به‌همین علت است که تمام حرفه‌ای‌های دنیای وب پیشنهاد می‌کنند قبل از شروع به کار سایت، آن را روی چند مرورگر مختلف (اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس، کروم و سافاری) و همچنین روی چند دستگاه سیار (آیپد، آیفون، اندروید و... ) اجرا کنید.


دنبال‌نکردن واکنش بازدیدکننده

بهترین راه برای این که متوجه شوید در وب‌سایت شما چه‌چیزی مناسب و چه‌چیزی نامناسب است، استفاده از برنامه‌های تحلیلی و اندازه‌گیری ارقام به‌دست آمده است. این کار بهترین راه درک رفتار کاربران شماست و نشان می‌دهد آنها چه‌چیزی را می‌خواهند و به چه‌چیزی علاقه ندارند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها از نصب ابزار پایه‌ای هم غافل هستند درحالی که به‌عنوان مثال گوگل یک ابزار تحلیلی قدرتمند ارائه کرده که رایگان و برای استفاده و نصب راحت است .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی